vrijdag 30 september 2011

Voor Michaël...

hebben we buiten in de zon appelmoes gemaakt. En voor het slapen gaan heb ik dit tafelspelletje voor de kinderen gespeeld: "Het verhaal van de vlieger"







Jaren geleden heb ik op de Cursus Rudolf Steiner Pedagogie voor het kleine kind dit tafelspelletje gemaakt voor Michaël. Het is een verhaal van D. Udo de Haes, bewerkt tot tafelspel door Dorien Versluis. We hebben dit toen in zeer korte tijd in elkaar geknutseld. We gingen allemaal met een compleet tafelspelletje naar huis. Geweldig was dat, je kon er meteen mee aan de slag. Inmiddels heb ik de popjes vervangen. Die waren van een cirkeltje stof met een afgebonden bolletje wol in het midden gemaakt. Ze vielen veel om. Nu heb ik ze van houten kegels gemaakt. 

2 opmerkingen:

Ik vind het leuk als je hier reageert!