donderdag 1 december 2011

Adventskastje...


"Mamma, wil je dat weer eens doen met dat kastje met die kleine laatjes?"
Een paar jaar geleden vond ik dit schattige Adventskastje in de uitverkoop bij V&D. Ik heb toen in de daaropvolgende Adventtijd kleine "schatjes" gezocht en in de 24 laatjes gedaan. De "schatjes" sloten zoveel mogelijk aan bij de Adventverhalen uit het boekje "Het licht in de lantaren" van Georg Dreissig. Ging het verhaaltje van een bepaalde dag bijvoorbeeld over een spinnetje dat met zijn webje Maria beschermd tegen teveel wind. Dan zat er in het laatje van die dag een piepklein spinnetje met een zilverdraadwebje. Het was een hele uitzoekerij. Ik heb het me deze keer iets makkelijker gemaakt. De vier stadia van de aardeontwikkeling doorlopen we wel maar niet zo expliciet. Ik zal proberen elke dag te laten zien wat er uit het laatje komt. 


Dit kwam uit het eerste laatje vandaag. De dwergjes hebben een steentje in hun rugzakje. 
We moeten nog wel wat meer in de Adventssfeer komen. Ik vind dat vaak erg moeilijk zolang de Sint nog in het land is.

7 opmerkingen:

  1. Wat een schattige kaboutertjes en wat een prachtig kastje!

    Ik vind het inderdaad ook altijd moeilijk zolang sint nog in het land is...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief idee...en wat een mooie foto met de kleine steendrager kaboutertjes...
    Lieve groet Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig tafereeltje met die lieve kabouters!
    En dan dat kastje... heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh wat leuk zeg en wat een goed idee met die steentjes..mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee zeg en zo leuk dat kleine kaboutertje. Ben erg benieuwd wat er uit de volgende laatjes komt, maar dat zal vast ook erg leuk zijn.
    Groetjes Rianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om je blog gevonden te hebben....
    En wat een leuke kleine, maar zó waardevolle cadeautjes heb je voor je kindjes gemaakt.
    Wat zullen ze daar blij mee zijn...
    Nu vind ik ze zo leuk, dat ik mij afvraag of je geen patroontjes ervan op je blog kan zetten...
    Of zijn het al bestaande patroontjes?
    Ik ga gauw verder met lezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig adventskastje heb je gemaakt, Severine! De inhoud van elk laatje vind ik ook zo fantastisch! Wat een werk! Heb je alle cadeautjes zelf bedacht? Ik vind de kaboutertjes met rugzakjes zoooo lief, maar alle andere dingetjes ook! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier reageert!