donderdag 4 december 2014

Borduren/Embroidery

Een paar weken geleden moesten we voor de cursus in Gouda een les maken met kruissteekjes. Ik heb toen deze schattendoosjes bedacht als les. Anne was mijn proefkonijn. Zij maakte het grote doosje met het blauwe kruis. Voor een echte les is dit doosje wat te groot, Anne was in totaal 4 uur en 15 minuten aan het borduren. Het kleinste doosje zou ongeveer 2,5 uur borduren zijn. En dan moet het doosje natuurlijk bekleed worden met vilt.
Ik heb zelf eigenlijk nooit geborduurd, maar ik vond het erg meditatief, een beetje verslavend zelfs. Heerlijk eindeloos kruissteekjes maken...

A few weeks ago, we had to make a lesson for the course in Gouda, about cross stitching. I made these treasure boxes for the lesson. Anne was my pupil. She made the biggest box with the blue cross.  For a real lesson, this box is too big, Anne was embroidering for 4 hours and 15 minutes. The smallest box would be about 2,5 hours embroidering. And then the box needs to be covered with wool felt.
I never had been embroidering really, but I found it very relaxing, a little bit addicting even. Endlessly making those tiny stitches...


1 opmerking:

  1. Ik heb vroeger heel veel geborduurd, de doosjes zijn erg mooi geworden.
    Heb je het borduurwerk op het vilt genaaid, gaat het niet rafelen ?

    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier reageert!