donderdag 12 februari 2015

Poppenkastpoppen/Puppets

Rondom de kerstperiode maakte ik deze handpoppen. Heel gek om een paashaas te maken in kersttijd. Omdat ik gemaakte poppen graag eerst laat zien aan degenen voor wie ze bestemd zijn, laat ik ze nu pas hier zien. Ik heb ze vandaag bij de kleuterjuffen gebracht die ze binnenkort zullen gaan gebruiken in de poppenkast.
Ik had nog niet eerder echte handpoppen (wel de haas) gemaakt. Ik vond het een uitdaging om de opening voor de wijsvinger goed te krijgen en toch een stevig hoofd te behouden. Daarvoor heb ik de hele tijd gewerkt om een houten stok heen. Pas toen de pop helemaal klaar was, haalde ik de stok er uit. Het is gelukt...

Around Christmas I made these puppets. Quite weird to make an easterbunny at Christmastime. I want to show dolls I made, first to those for whom they are intended. That's why I show them here so late. Today I delivered them to the kindergarten teachers who are gonna use these dolls in their puppettheatre.
I never made real hand puppets (I did make the easterbunny earlier). It was a challenge to get the hole in the head right ànd to keep a firm head. That's why I worked around a wooden stick all the time. When the doll was completely finished, I took the stick out. It worked....
Kabouter

Winkeljuffrouw

Paashaas

2 opmerkingen:

Ik vind het leuk als je hier reageert!