donderdag 6 augustus 2015

Knoopster/Braidstar


We zijn weer terug van vakantie!
Vòòr de vakantie hadden we hier net de grote verhuizing, binnenshuis achter de rug. Het goede bij zoiets is, dat alles weer eens door je handen gaat. Je weet dan weer wat je allemaal voor moois hebt! Zo ook deze knoopster. Anne kreeg hem een paar jaar geleden in haar schoen van Sinterklaas. Er zat nog een beginnetje van draadjes in. Ik had alleen geen flauw idee meer hoe het ding werkte. Effe googlen, you tube filmpje en je weet het weer. Ik vond het wel een leuk ding om mee te nemen op vakantie. Ik zocht wat leuke kleuren katoentjes uit en rolde er wat minibolletjes van. En zo ging de knoopster mee de auto in. Tijdens het rijden (manlief achter het stuur) maakte ik verschillende armbandjes en later bij het zwembad nog een paar. Anne maakte er ook een.

We're back from our holidays!
Before the holidays we just finished the "move" inside our house. The good thing about such change in your house, is that everything you have, goes through your hands. You see every little thing you have! Like this braid star for instance. Anne got it in her shoe from Saint Nicolas, a few years ago. There was still some thread in the star. I couldn't remember how it worked. I googled it, watched a you tube clip and I knew it again. I thought it was a nice thing to take on holiday. I took some nice colors of cotton thread. And I took it with me in the car. While driving (my husband was the driver) I made some bracelets and later on some at the swimming pool. Anne also made one.


Toch zijn er op een gegeven moment wel genoeg armbandjes gemaakt....Hoeveel armbandjes wil je hebben....kunnen er om je pols....? Dus de volgende keer dat ik de knoopster tevoorschijn haal, zal ik misschien een koordje maken om ergens doorheen te rijgen, een ketting...?

After a while you have made enough bracelets....How many bracelets do you want...can you wear around your wrist....? So next time I'll take the braidstar, I'll make a cord as a necklace or to close something with....?

2 opmerkingen:

  1. blijft een leuk geniaal ding maar idd opeens heb je er genoeg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een grappig ding, ik kende het nog niet. Ik liep een beetje achter dus ik las nu over je verhuizing. Oef je moet het nu doen met een inderdaad tamelijk klein kamertje als je van de zolder af komt. Ik denk dat het mijne ongeveer even groot is en ik kan je uit ervaring vertellen dat het in een oogwenk weer helemaal vol staat. Als jij me de ultieme opruimtruc kunt vertellen, hoor ik het graag van je. Veel plezier weer met handwerken. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier reageert!